Nu kan du indstille til Autismeprisen 2024

30. jan. 2024

Snart er det tid til, at Autismeforeningen skal uddele Autismeprisen 2024, og nu kan du indstille den person, som du mener skal vinde prisen

Autismeforeningen indstiftede Autismeprisen i 2002 i forbindelse med foreningens 40-års jubilæum. Autismeprisen uddeles til den årlige SIKON-konference, som i år finder sted den 29. og 30. april 2024, og gives til en person/personer, der gør/har gjort en ekstraordinær indsats for at skabe de bedst mulige vilkår for mennesker med autisme. Uddeling af prisen er en del af det officielle program i velkomsttalen på konferencens første dag.

Autismeprisen består af et diplom, 10.000 kroner og en skulptur/et kunstværk fremstillet af en eller flere personer, der er på spektret. Alle kan indstille personer til Autismeprisen 2024. Prisen kan kun tildeles personer, der er bosiddende i det område, Autismeforeningen dækker geografisk (Danmark, Færøerne og Grønland).

Ønsker du at indstille en person/personer til Autismeprisen 2024, skal du udfylde formularen senest 17. februar 2024.

Seneste modtagere af Autismeprisen:

2023 - Dorthe Hölck

2022 - Kirsten Callesen