Hvorfor blive medlem af Landsforeningen Autisme?

Et medlemskab af Landsforeningen Autisme er for alle. Alle der har interesse i foreningens arbejde og tilbud kan blive medlem.

Vores målsætning:

Landsforeningen Autisme arbejder for at forbedre forholdene for mennesker med autisme. Vi ønsker at skabe mere plads til dem, der tænker anderledes, fordi vi tror på, at det beriger os alle at omgås nogen, der oplever og sanser verden på andre måder end os selv.

Landsforeningen Autismes fornemmeste opgave er at sprede viden om autisme og sikre en bedre forståelse af autismen i børnehaver, skoler og på arbejdspladser.

Vi tror på, at viden om autisme vil gøre det lettere for ”almindelige mennesker” at have en klassekammerat, bedsteven, eller arbejdskollega med autisme.

Der er mange grunde til at melde sig ind i Landsforeningen Autisme:

Medlemskaber:

• Enkeltmedlemskab ------------------- 350,00 om året
  • Parmedlemskab ---------------------- 700,00 om året
  • Børne- og ungemedlemskab -------- 50,00 om året
    Autismeuniverset UNIKA

Hvis du ønsker at melde dig ind fra Grønland, Færøerne eller udlandet eller - så skriv en mail med dine oplysninger til os på: kontor@autismeforening.dk. Så sørger vi for tilmelding.

Oftest stillede spørgsmål:

Skal begge forældre være medlem eller er det nok, at én er medlem?

Det er helt op til din familie at vurdere, hvor mange af familiens medlemmer, som I ønsker skal være medlem af Landsforeningen Autisme. Det er dog kun den person, hvis navn står på medlemskabet, som kan gøre brug af foreningens tilbud.

Det er derfor muligt at vælge et parmedlemskab, hvor I som familie kan tegnet et medlemskab sammen, hvis I har samme medlemstype f.eks. forældre, brugere, pårørende mfl. Med et parmedlemskab får I kun én faktura, ét medlemsnummer samt kun udsendelse af ét autismeblad, hvis I har samme adresse.

Skal børn også meldes ind i Landsforeningen Autisme?

Børn under 18 år hører under deres forælder/forældres medlemskab.

Kan jeg melde mig ind og ringe på vegne af mit voksne barn med autisme?

Hvis du har et barn over 18 år med autisme, som ikke selv ønsker eller kan gøre brug af foreningen, er du som forælder velkommen til at melde dig ind i Landsforeningen Autisme og benytte foreningens tilbud på vegne af dit barn.

Jeg er voksen autist, hvilket medlemskab skal jeg vælge?

Hvis du er fyldt 18 år og selv har autisme, har du mulighed for at melde dig ind i Landsforeningen Autisme. Melder du dig ind som medlemstype ’Bruger’ i Landsforeningen Autisme bliver du automatisk tilknyttet Autisme- og Aspergerforeningen for voksne og gratis tilknyttet den lokale kreds tætteste på dig.
Læs mere om Autisme- og Aspergerforeningen for voksne her.

Hvad et børne- og ungemedlemskab?

Dette medlemskab kan tilvælges af børn med autisme og deres søskende og inkluderer Landsforeningen Autismes Børne- og ungdomsmagasin, som bliver udgivet 3-4 gange om året.

Autismeuniverset UNIKA er skrevet af unge mennesker med autisme og retter sig mod andre børn og unge med autisme og deres søskende. Læs Landsforeningen Autismes Børne- og ungdomsmagasin her.