Bliv medlem

Et medlemskab af Landsforeningen Autisme er for alle. Alle der har interesse i foreningens arbejde og tilbud kan blive medlem.
Meld dig ind ved at trykke på det ønskede medlemskab i højre side. Eller vælg det i bunden af denne.

Vores målsætning:

Landsforeningen Autisme vil udbrede kendskab til autisme og forståelse for de udfordringer autister møder. Vi repræsenterer mennesker med autisme: Børn, unge og voksnes interesser overfor samfundet både lokalt og landsdækkende. Vi ønsker at støtte og vejlede mennesker med autisme og pårørende til børn, unge og voksne med autisme. Og ikke mindst ønsker vi at ændre samfundet, så autistiske mennsker mødes, respekteres, anerkendes og forståes i alle dele af samfundet.

Vi ønsker at virke for oprettelsen af og støtte til nødvendige børnehave- og skoletilbud, opholdssteder, bofællesskaber, beskæftigelsestilbud og andre aktiviteter som idræt og kulturelle tilbud til mennesker med autisme.
Vi vil sikre kvaliteten af tilbud til mennesker med autisme, og sørge for, at de tager udgangspunkt i den enkeltes behov. Vores målsætning er at skabe de bedste vilkår for alle autistiske mennesker.

Medlemsfordele

Som medlem af Landsforeningen Autisme får du mulighed for:

Pædagogisk rådgivning og støtte

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan benytte vores pædagogiske telefonrådgivning. Den er gratis, anonym og fagligt funderet. Den varetages af kompetente fagfolk fra Det Nationale Autismeinstitut.
Rådgivningsteamet i telefonrådgivningen består af et engageret og kompetent team, indenfor det specialpædagogiske område og med ekspertise indenfor autismeområdet. Faglighed, imødekommenhed, interesse og respekt er nøgleordene i vores telefonrådgivning. Vi tilstræber os at skabe en åben og tryg kontakt, til den som henvender sig.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller via chat/SMS.
Du kan kontakte den pædagogiske rådgivning og læse mere her.

Gratis adgang til MobilizeMe

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan få gratis adgang til MobilizeMe og PlaNetMobelizeMe er et støtteværktøj til tablet eller smartphone, som er udviklet til børn, unge og voksne med kognitive forstyrrelser. Værktøjet visualiserer hverdagens struktur gennem billeder, farvekoder og tidsmarkører og giver brugeren et overblik over sin hverdag.
PlaNet ligner en almindelig kalender, men den har nogle funktioner som tilbyder brugeren ekstra støtte. I PlaNet kan du tilføje billeder, beskrivelser og afkrydsningslister til dine aktiviteter. Derudover giver PlaNet dig mulighed for at knytte op til 3 alarmer til hver aktivitet.

Du kan her læse om, hvordan du får adgang til MobilizeMe her.

Gratis adgang til socialrådgiver

Medlemmer af Landsforeningen Autisme kan få rådgivning på telefon og mail af foreningens socialrådgiver.
Hun kan hjælpe med støtte, hjælp til selvhjælp og vejledning på socialområdet i forhold til gældende lovgivning og rettigheder på autismeområdet.
Du kan kontakte socialrådgiveren og læse mere her

udgaver af Autismebladet om året:

Autismebladet er et fagligt temablad som tager forskellige relevante emner op. Det henvender sig til mennesker med autisme, deres pårørende og fagfolk.
Her kan du læse to udgaver af Autismebladet

Ferie – gratis eller billigt

Medlemmer af Landsforeningen Autisme har mulighed for at deltage på foreningens ferier.
Landsforeningen Autisme afholder hvert år sommerferie, hvor familier kan deltage under meget autisme-venlige forhold.
Der afholdes også juleferie, med mulighed for at holde juleaften under trygge og autismevenlige forhold.
Ferierne er gratis for medlemmer på kontanthjælp eller kontanthjælpsligende satser - de konkrete kriterier varierer fra år til år

Derudover arrangerer Landsforeningen Autisme hver sommer en sommerferie på Malta. Der giver autisme-familier en unik mulighed for en udlandsrejse under trygge forhold. Turen er ikke gratis, men billig.

Aktiviteter for medlemmer

Landsforeningen Autisme er en demokratisk medlemsforening. Der er rig mulighed for at deltage i aktiviteter i dit nærområde arrangeret af foreningens medlemmer.
Landsforeningen Autisme består af 16 kredse i Danmark og én i Grønland og én i Færøerne.

Du kan finde din kreds her.

Kredsene laver et væld af forskellige aktiviteter. Der er oplæg om autisme og autismeproblematikker, der er samtalecafeer for voksne med autisme eller for forældre, der er ture til legeland, sommerparker eller museer og mange andre ting, der varierer fra kreds til kreds.
En del kredse har endda en frivillig bisidderordning, hvor du kan få en frivillig med til møder med kommunen.

Som medlem af Landsforeningen Autisme har du medlemsrettigheder, kan stemme til generalforsamlinger og kan møde op på foreningens repræsentantskabsmøde og få indflydelse på, hvad foreningen skal lave, hvad den skal prioritere politisk

Du støtter vores politiske arbejde med dit medlemskab

Landsforeningen Autisme arbejder altid med personer med autisme som mål, aldrig som middel.

Landsforeningen Autisme har en stemme, de bliver hørt på Christiansborg og i Kommunerne. Vi arbejder politiske for bedre forhold for mennesker med autisme i samfundet. Vi kommer med konkrete forslag til hvordan samfundet kan blive bedre for personer med autisme. Vi igangsætter projekter, der helt konkret viser hvordan forholdene kunne være alle steder i samfundet og bruger de projekter til at vise politikerne at en anden verden er mulig. Vi er dialog med politikere, sidder i udvalg, indgiver høringssvar og markere problemer og løsninger i pressen.

Foreningens kredse gør ligeledes et kæmpe stykke arbejde for at skabe forandring lokalt. De markerer sig i pressen, har dialoger med deres lokale politikere og har mange steder repræsentanter i de kommunale handicapråd.

Medlemskaber

Enkeltmedlemskab ------------------- 350,00 om året

TRYK HER for enkeltmedlemskab

Parmedlemskab ---------------------- 700,00 om året

TRYK HER for parmedlemskab

Børne- og ungemedlemskab -------- 50,00 om året. Giver adgang til Børne og ungdomsbladet: Autismeuniverset UNIKA

TRYK HER for børne- og unge medlemskab

Hvis du ønsker at melde dig ind fra Grønland, hvor landsforeningen Autisme har en kreds eller hvis er bosat i et andet land i øvrigt - så skriv en mail med dine oplysninger til os på: kontor@autismeforening.dk. Så sørger vi for tilmelding.

Du kan også blive medlem af Autisme Ungdom Landsforeningen Autismes ungdomsorganisation for 75 kr om året.

Læs Q&A om medlemskaber her