Rådgivning

Landsforeningen Autisme tilbyder 3 forskellige telefonrådgivninger til foreningens medlemmer.
En autismepædagogisk telefonrådgivning, en rådgining om Særligt tilrættelagt ungdomsuddannelse og ikke mindst Landsforenignen Autismes socialrådgiver.

Socialrådgiver

Vores socialrådgiver er p.t sygemeldt, så den telefonrådgivning hun står for er derfor lukket i øjeblikket.

Medlemmer af Landsforeningen Autisme kan få rådgivning på telefon og mail af foreningens socialrådgiver Irma Lund.

Hun kan hjælpe med støtte, hjælp til selvhjælp og vejledning på socialområdet i forhold til gældende lovgivning og rettigheder på autismeområdet.

Du kan ringe til socialrådgiver Irma Lund på disse tidspunkter:

• tirsdag kl. 16-18
  • fredag kl. 14-15
  • lørdag kl. 10-12

Læs mere om socialrågiveren her

Pædagogisk telefonrådgivning

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan benytte vores pædagogiske telefonrådgivning. Telefonrådgivningen er gratis, anonym og fagligt funderet. Den varetages af kompetente fagfolk fra Det Nationale Autismeinstitut. Telefonrådgivningen er rettet mod at skabe et fortroligt rum for personer med autisme og deres pårørende, hvor de kan søge råd, vejledning og hjælp til problematikker i relation til autisme.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller via chat/SMS.

Rådgivningens åbningstider er:
Mandag og torsdag kl. 13.30 – 15.00
Tirsdag og onsdag kl. 8.30 – 10.00
Desuden tirsdag aften kl. 19.30 – 21.00.

Du kan ringe til telefonrådgivningen på telefon:

31630240 eller 31630250

Der er altid to åbne telefoner

Læs mere om Landsforeningen Autismes telefonrådgivning her

Rådgivning og støtte til STU-elever og deres pårørende

Landsforeningen Autisme tilbyder en særlig rådgivning, vejledning og støtte til STU-elever og pårørende, som har været særligt påvirket af Coronakrisen.
STUen har været lukket ned i en periode under Coronakrisen, men er nu genåbnet. For mange STU-elever med autisme har nedlukningen medført isolation, ensomhed og en forandret hverdag. For mange pårørende har der været bekymringer om frafald og de unges trivsel i en tid, hvor de har været hjemme døgnet rundt.

Landsdækkende telefonrådgivningen tilbydes unge på STU og deres pårørende, som har været påvirket af de udfordringer COVID-19 har givet under nedlukningen af STUen.

Telefonrådgivningen er åben på disse tidspunkter
Tirsdag og onsdag kl. 10.00 – 12.00
Telefon nummer 31 43 70 90

Læs mere om rådgiving og andre tilbud til STU-elever og pårørende her