Besvar inklusionsundersøgelsen 2024

24. jun. 2024

Autismeforeningens årlige inklusionsundersøgelse sætter fokus på, hvordan det står til med inklusionen og med autistiske børn i grundskolen. Og vi håber at alle forældre til børn og unge med autisme vil have lyst til at deltage.

Hjælp os ved at besvare inklusionsundersøgelsen

Autismeforeningen har i mange år stået bag den årlige inklusionsundersøgelse, som ved hjælp af forældrebesvarelser giver et indblik i, hvordan det ser ud for autistiske skolebørn i grundskolealderen bl.a. i folkeskolen, på specialskoler, i andre skoletilbud eller udenfor skoletilbud.
Får børnene den undervisning og støtte, de har brug for? Trives de i deres skole? Og er de i de rette rammer?

Inklusionsundersøgelsen 2024 er nu klar og der er igen i år fokus på ufrivilligt skolefravær og støtte i skolen.

Alle forældre til autistiske børn og unge er velkomne til at bidrage til undersøgelsen.

Inklusionsundersøgelsen er generel og dækker både elever i folkeskole, specialklasse, specialskole, efterskole, privatskole og andre skoletilbud. Samt alle de, der er udenfor et skoletilbud. Den kan dog ikke dække alle forhold – og derfor er der mulighed for at skrive kommentarer til flere af spørgsmålene. Skriv endelig kommentarer, vi læser dem omhyggeligt.

Besvar og del med andre – det gør en stor forskel

En undersøgelses værdi afhænger af mængden af besvarelser. Derfor håber vi, at du både vil besvare undersøgelsen og også dele den i alle relevante netværk – så så mange forældre som muligt får mulighed for at bidrage.

Undersøgelsens resultater tager vi med videre til politikerne, så vi kan fortsætte arbejdet for at forbedre autistiske børns skolegang.