Fondsbetalt juleferie med Autismeforeningen

– et tilbud til medlemmer af Autismeforeningen

Vi nærmer os december og nu åbnes der op for ansøgning til Autismeforeningens fondsbetalte juleferie. Det koster ikke noget at deltage i juleopholdet, men man skal opfylde Arbejdsmarkedets Feriefonds kriterier til husstandens indkomst.

Juleferien bliver i år afholdt på Vigsø feriecenter, Vigsø Bugt vej 1, 7730 Hanstholm

Juleferien afholdes den 23.-27. december 2024.

Ankomst ca. kl. 15.00 den 23. december. Hjemrejse ca. kl. 11.00 den 27. december.

Vigsø Feriecenter

Vigsø Feriecenter, nordvest for Hanstholm, ligger i smuk natur tæt ved den jyske vestkyst. I har udsigt så langt øjet rækker og kan høre vind og bølgebrus.

Læs mere om Vigsø Feriecenter her.

Ansøgning

Ansøgningsinformation til juleferien lægges på hjemmesiden ultimo  september 2024.

Frist for ansøgning til juleferien er 1. november 2024 kl. 12.

Ansøg om at komme med i linket her.

Det er meget vigtigt, at du skriver dit medlemsnummer i ansøgningen.

Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en bekræftelsesmail. Her skal du anvende Sikkermaillinket til at uploade/vedhæfte dokumentation for indkomst.

Vi har plads til 15 familier a 2-6 medlemmer (inkl. evt. støtteperson) på vores juleferie 2024.
Der vil blive trukket lod mellem alle ansøgere, der opfylder de økonomiske kriterier og d. 12. november vil alle få svar via mail.

Hvem kan søge?

Du/I skal være medlem af Autismeforeningen for at kunne søge om deltagelse på juleferien.

Arbejdsmarkedets Feriefond har to kategorier med krav til niveauet af familiens forsørgelse/indkomst.

Befinder jeres familie sig i én af nedenstående kategorier, kan I søge om at komme på juleferie. Kategorierne er ligestillede.

Ansøgere skal indsende dokumentation for husstandsindkomst i forbindelse med ansøgningen.

Arbejdsmarkedets Feriefonds Kategori 1
For vanskeligt stillede børnefamilier (børn under 18 år), hvor forælderen (eller begge forældre, hvis der er tale om et forældrepar) modtager offentlig forsørgelse, eller hvis indtægter ikke overstiger dagpengesatsen.

Arbejdsmarkedets Feriefonds Kategori 2
For familier/husstande hvis indtægter ikke overstiger dagpengesatsen, og hvor mindst ét medlem af familien har sociale eller helbredsmæssige problemer.

Indtægt kan eksempelvis være:

• Kontanthjælp
  • Uddannelseshjælp
  • Ressourceforløbsydelse
  • Lønniveau som ikke overstiger dagpengesatsen
  • Ledighedsydelse
  • Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)
  • Førtidspension
  • SU-modtager eller en person på revalidering, hvis indtægt ikke overstiger dagpengesatsen

Indkøb af mad under juleferien

Maden bestilles hos REMA 1000 og leveres til Vigsø Feriecenter.
Der vil være julemiddag til hver enkelt familie, som leveres til jer d. 23. december ved ankomst.

Der vil efter lodtrækningen blive sendt mere information om indkøb, program mm. til alle deltagere.

Transport til og fra feriestedet

Hver familie kan få dækket op til 1000 kr. i transportudgifter. Efter ferien kan I kontakte os og bede om en 'transportseddel', som I skal udfylde og maile til mariaf@autismeforening.dk

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål i forbindelse med Autismeforeningens fondsbetalte juleferie, så kontakt gerne Maria Frostholm Wallbridge