Skolevægring
Få viden om og forståelse for barnets kognitive forudsætninger. Kurset giver deltagerne indsigt i skolekontekstens betydning for den manglende trivsel hos barnet.
Faglige roller og funktioner perspektiveres – for når skolevægring skal håndteres, må det ske i et samarbejde mellem fagpersoner, barnet selv og forældrene.
Der vil være stort fokus på konkrete strategier, som kan anvendes i håndtering af skolevægring og værdien af en individualiseret specialpædagogisk indsats belyses.
- Fokus på forståelse af barnets kognitive forudsætninger
- Perspektivering af forskellige faglige roller og funktioner
- Fokus på helt konkrete strategier
- Nødvendigheden af en individualiseret specialpædagogisk indsats
- Vi fokuserer ligeledes på praksis med viden om aktivitetsmuligheder og tilpasning i miljøet i forhold til sensoriske vanskeligheder.
Målgruppe
Lærere, pædagoger, socialrådgivere og psykologer.
Kursusleder/underviser
Dorthe Hölck, cand.scient.soc.
Dorthe har eget konsulentfirma, hvor hun rådgiver om autisme og ADHD og gennemfører forløb for børn, unge, og voksne - individuelt eller for hele familien. Hun holder kurser for større og mindre grupper og giver også faglig vejledning til medarbejdere i forskellige autismetilbud over hele landet.
Tid og sted
8. april 2021, kl. 10.00-15.00
Online webinar
Deltagerantal
Max. 25 kursister
Frameldingsfrist
Har du/I tilmeldt jer og betalt kurset og fortryder deltagelse, skal I framelde jer senest 1 måned før kursusstart.
Pris
Kr. 1.500,- pr. deltager
Online webinar
Dækning af kursusudgift
Man kan søge sin kommune om bevilling af deltagerbetaling og øvrige omkostninger forbundet med kurset som en merudgift efter Lov om Social Service § 41. Kontakt evt. socialrådgiver Irma Lund på tlf. 22 33 48 36 for vejledning eller følg dette link for info