Pædagogisk telefonrådgivning

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan benytte vores telefonrådgivning. Telefonrådgivningen er gratis, anonym og fagligt funderet. Fra den 3. marts til 30. juni 2022 varetages den af kompetente fagfolk fra AutismeNavigator, Nordbo og Social Skills.

Telefonrådgivningen er rettet mod at skabe et fortroligt rum for personer med autisme og deres pårørende, hvor de kan søge råd, vejledning og hjælp til problematikker i relation til autisme.

Det kan f.eks. være udfordringer relateret til:

• Trivsel og ensomhed
  • Problemskabende adfærd
  • Konflikthåndtering
  • Autismeforståelse
  • Søskende problematikker
  • Ufrivilligt skolefravær
  • Uddannelse
  • Job
  • Parforhold og venskaber m.m

Rådgivningsteamet i telefonrådgivningen består af et engageret og kompetent team inden for det specialpædagogiske område og med ekspertise indenfor autismeområdet. Faglighed, imødekommenhed, interesse og respekt er nøgleordene i vores telefonrådgivning. Vi tilstræber os at skabe en åben og tryg kontakt til den, som henvender sig.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller via chat/SMS.

Fra den 3. marts til 30. juni 2022 er det fagfolk fra AutismeNavigator, Nordbo og Social Skills, der tager telefonen i telefonrådgivningen.

Rådgivningens åbningstider er:

Hver torsdag kl. 09.00 – 16.00

Du kan ringe til telefonrådgivningen på telefon:

Der er altid tre åbne telefoner

Pædagogisk rådgivning

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan benytte vores pædagogiske telefonrådgivning. Telefonrådgivningen er gratis, anonym og fagligt funderet. Fra den 3. marts til 30. juni 2022 varetages den af kompetente fagfolk fra AutismeNavigator, Nordbo og Social Skills.

Telefonrådgivningen er rettet mod at skabe et fortroligt rum for personer med autisme og deres pårørende, hvor de kan søge råd, vejledning og hjælp om autisme.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller via chat/SMS.

Rådgivningens åbningstider er:

Hver torsdag fra kl. 9.00-16.00

Du kan ringe til telefonrådgivningen på telefon:

Der er altid tre åbne telefoner

Læs mere om Landsforeningen Autismes pædagogiske telefonrådgivning her

Disclaimer: I teksten her en kommerciel virksomhed, som Landsforeningen Autisme samarbejder med omtalt. Vores samarbejdspartnere muliggør Landsforeningen Autismes arbejde for at skabe de bedst mulige vilkår for autister/mennesker med Autisme fx ved at deltage i projekter, give økonomisk støtte, stille produkter eller rabat til rådighed for vores medlemmer, annoncere i vores blad osv. At Landsforeningen Autisme har samarbejdspartnere betyder ikke at foreningen anbefaler samarbejdspartneres produkter, metoder, behandlingsformer eller andre ydelser.
Landsforeningen Autismes hovedbestyrelse vedtog d. 6. marts 2022, at dette skal klargøres, når samarbejdspartnere nævnes, således at der ikke opstår tvivl om foreningens samarbejder.