Kom på betalt ferie i Helsingør Ferieby

16. apr. 2019

Kom på en betalt sommerferie til Helsingør Ferieby, hvis du er på kontanthjælp, får SU, er i ressourceforløb eller lignende. Der er stadig ledige pladser – og i år kan vi tilbyde ferie i uge 32 også. Skriv til os nu og få en uge med aktiviteter og alt betalt.

OPDATERET: Vi behandler alle henvendelser så hurtigt vi kan, og vi sørger for svar på alle spørgsmål efter SIKON konferencen 2019 den 29. og 30. april.

I år har Landsforeningen Autisme fået midler af Arbejdsmarkedets Feriefond til at tilbyde en uges betalt sommerferie til de mange familier, der har autisme i familien og som lever af kontanthjælp, får SU, er i ressourceforløb, på sygedagpenge, på pension eller forsørges af forældre med en løn på samme niveau.

Det betyder, at  man kan søge hos os om en uges gratis ferie i Helsingør Ferieby. Og som noget nyt har vi i år fået midler til at udvide med en uge ekstra, så vi kan tilbyde ferie til endnu flere familier. Derfor kan man søge om plads uge 30, 31 og 32.

En del familier har allerede søgt om ophold, men der er stadig mange ledige pladser – især uge 32 er åben.

Vi ved, at mange familier med autistiske børn er ramt af kontanthjælpsloftet. Med støtte fra Arbejdsmarkedets Feriefond er der nu en chance for at de og mange andre familier kan få en uges ferie uden bekymring om økonomien.

Sådan søger du:

Ønsker du/I at søge om et ugeophold i Helsingør Ferieby skal vi have følgende oplysninger:

• For- og efternavn, børns alder, adresse og tlf. på alle deltagere. Foretrukken uge skal oplyses.

Mail til os på kursus@autismeforening.dk

Der er et par betingelser for at kunne komme med på en uges betalt ferie: Man skal være medlem af foreningen for at komme i betragtning. Desuden skal man opfylde Feriefondens krav om indtægt (kontathjælp, SU, pension, ressourceforløb og lignende) - og at en i familien har autisme.

Læs mere om, hvordan du søger her.

Der er stadig ledige pladser – især uge 32 – så søg hurtigst muligt for at få plads.

Opholdet:

Opholdet er i en familiehytte og inkludere: aktiviteter alle dage, mad og 1000 kroner, til at dække offentlig transport.

Hytterne har et soveværelse med 4 køjer, bad, toilet, stue med TV og køkken alrum. Der er mulighed for at indlogere op til 2 personer på udtræksseng i stuen. Hytterne har terrasse lige ud til skov og strand.

For dem, der har lyst til aktiviteter, er der flere muligheder. Hver dag er der frivillige aktiviteter som: Naturekspedition, Klatrekursus, cirkusforestilling, skattejagt, LEGO-værksted, bål-hygge, grill og netcafe.