Gå med os i Copenhagen Pride Paraden 2019

1. aug. 2019

Lørdag den 17. august kl. 13 er der fest for mangfoldighed i København, når Copenhagen Pride Paraden 2019 bliver afholdt. Igen i år går Landsforeningen Autisme i optoget, og du kan komme med.

Den 13. til 18. august i år er der igen regnbue-fest hele ugen i København, og byen er derfor fyldt med politiske debatter, aktiviteter og oplæg indenfor LGBT+ området.

Landsforeningen Autisme er med til at fejre og markerer vigtigheden af mangfoldighed, accept og ’det at være den, man er’ ved at gå med i den store Pride Parade lørdag den 17. august. Og du er velkommen til at gå sammen med os!

Hvis du er interesseret i at deltage i vores del af paraden, så kan du skrive til os på: pride@autismeforening.dk, så sørger vi for, der er pride t-shirt, armbånd, klistermærker samt drikkevarer & snacks til dig.

Paraden starter på Frederiksberg Rådhus kl. 13 – så vi mødes ved trappen til Frederiksberg Rådhus kl. 12.45. Hvis vi ved du kommer holder vi øje med dig - kig efter bluser som på billedet! Derefter går vi ruten til Københavns Rådhusplads, hvor paraden ender. Hele ruten er 3,3 km lang, og det forventes at tage omkring 2 timer.

Landsforeningen Autisme gik også med sidste år, og er igen i år blevet lovet en mere autisme-venlig plads i paraden uden alt for meget larm og lir, så alle kan være med og nyde turen. OBS. det kan dog være en god idé at medbringe høreværn

Læs mere om ruten og Copenhagen Pride HER.

For en del autister og deres familier er netop seksualitet, identitet og køn noget, der fylder meget. Autistiske mennesker er generelt ofte mere åbne og søgende – og mange har en naturlig evne til at være helt sig selv og gå sine egne veje. Det gælder også i forhold til at identificere sig indenfor køn og seksualitet, og det at finde sin identitet. Som forening ønsker vi et samfund, der hylder diversitet – og et samfund, som har plads til alle.