Autisme Ungdom med arrangementer i hele landet

2. apr. 2020

Autisme Ungdom er Landsforeningen Autismes nye ungdomsorganisation. Den dækker hele landet og nu kan du blive medlem af foreningen.

Autisme Ungdom er en selvstændig forening, for unge mellem 13-30 år, der har autisme eller er pårørende.
Det er en forening af unge og for unge. Det er de unge selv, der sætter dagsorden, arrangerer møder, sociale arrangementer og kampagner.

Du kan læse mere om Autisme Ungdom her, og blive medlem af foreningen her.
Voksne over 30 år kan blive støttemedlemmer i foreningen, men kan ikke deltage i aktiviteterne.

Formålet er forandring og viden

Autisme Ungdoms formål som forening er at udbrede viden om autisme og arbejde for bedre forhold for unge med autisme i samfundet.
Foreningen arbejder gennem eksterne aktiviteter så som undervisning på skoler, kampagner og politisk interessevaretagelse og gennem interne aktiviteter såsom kurser, samtale-cafeer og sociale arrangementer, der kan binde unge med og uden autisme sammen.

Der er allerede stiftet lokale afdelinger 10 steder i landet. København, Københavns omegn, Midtsjælland, Vestsjælland, Nordsjælland, Fyn, Trekanten, Silkeborg, Aalborg og Aarhus-djursland-favrskov.
Du kan finde din lokale afdeling her.

Arrangementer

Der er allerede godt gang i de lokale afdelinger rundt omkring i landet. Autisme Ungdom Trekanten, København og Fyn har holdt 3 velbesøgte og hyggelige bræt-spilsaftener. Autisme Ungdom Midtsjælland har holdt et intromøde, hvor de besluttede at oprette en fast spillecafe for piger med autisme mellem 13-17 år, som de nu søger frivillige til. Og der er endnu flere arrangementer på programmet i den kommende tid!

Silkeborg
Hvis du er ung i alderen 13-30 år, og bor i nærheden af Silkeborg, så holder Autisme Ungdom Silkeborg deres første lokalarrangement den 8. Februar. De holder en hyggeaften hvor man mødes og spiser sammen, og lærer hinanden at kende. Du kan læse meget mere om arrangementet her: https://facebook.com/events/s/hyggeaften-med-mad-ved-autisme/801763746953713/?ti=as
Og du kan følge Autisme Ungdom Silkeborgs arbejde her: https://www.facebook.com/Autisme-Ungdom-Silkeborg-102547584583001/

Vestsjælland
Autisme Ungdom Vestsjælland har gang to super spændende projekter. En spillegruppe og en pigegruppe, begge for unge i alderen 13 - 17 år. Det kommer til at foregå i Slagelse, og lige nu søger de både frivillige og deltagere. I kan læse meget mere på deres lokalafdelings facebookside her:

Lolland og Falster er ikke officielt stiftet endnu, men unge fra området mødes til et foredrags-arrangement arrangeret af Landsforeningen Autismes lokale kreds:

Kom med i Autisme Ungdom

Kan du ikke finde en lokal afdeling tæt på dig? Har du spørgsmål? Vil du bare gerne være med?
Så kan du altid skrive til autisme ungdom på hej@autismeungdom.dk

Du kan følge Autisme Ungdom på Facebook her:
Og på Instragram her:
Foreningen har en Facebookgruppe for medlemmer og interesserede unge fra hele landet: