Send nomineringer ind til Autismeprisen 2022

16. feb. 2022

Det er snart tid til at uddele den årlige autismepris på SIKON-konferencen i april. Derfor kan du nu indstille den person, du mener skal have Autismeprisen 2022.

Autismeprisen er Landsforeningen Autismes pris, der bliver uddelt på den årlige SIKON-konference til en person/personer der laver/har lavet en ekstraordinær indsats for at skabe de bedst mulige vilkår for mennesker med autisme. Uddeling af prisen er en del af det officielle program i velkomsttalen på den første dag på SIKON-konferencen.

Autismeprisen består af et diplom, 10.000 kroner og en skulptur/kunstværk fremstillet af en eller flere personer, der er på spektret.

Landsforeningen Autisme indstiftede Autismeprisen i 2002 i forbindelse med foreningens 40-års jubilæum.

Alle kan indstille personer til Autismeprisen 2022.

Her er kriterierne for at kunne modtage Autismeprisen:

Autismeprisen skal gives til en person/personer, der laver eller har lavet en ekstraordinær indsats for at skabe de bedst mulige vilkår for mennesker med autisme. Prisen kan kun tildeles til personer, der er bosiddende i det område Landsforeningen Autisme geografisk dækker - det gælder Danmark og Grønland.

Sådan indstiller du en person til Autismeprisen:

Du henter og udfylder indstillingsformularen i linket her - og sender besvarelsen til kontor@autismeforening.dk senest den 20. marts 2022. I emnefeltet skrives: Autismeprisen 2022.

Her er dem der har modtaget prisen de foregående år:

2002: Marie Vedel, Center for autisme

2003: Kirsten Petersen, Ringkøbing Amt

2004: Bente Gad Johansen, U-landsudvalg og Merry Barau, Action for Autisme, Indien

2008: Demetrious Haracopos

2010: Jørgen Bisgaad, Odder

2011: Hanne Frandsen, Spurvetoften Vejle

2012: Ulla Møller Christensen, Vejby bo- og beskæftigelse

2013: Louise Egelund Jensen

2014: Lars Aarup Jensen

2015: Novo Nordisk

2016: A-Team

2017: Kirsten Bundgaard

2018: Ellen Valentin Christiansen og Felix Munch

2021: Monica Lylloff

Billedet i artikel er af: modtager af Autismeprisen 2021 Monica Lylloff (tv) og formand i Landsforeningen Autisme Kathe Johansen (th)

Disclaimer: I teksten her en kommerciel virksomhed, som Landsforeningen Autisme samarbejder med omtalt. Vores samarbejdspartnere muliggør Landsforeningen Autismes arbejde for at skabe de bedst mulige vilkår for autister/mennesker med Autisme fx ved at deltage i projekter, give økonomisk støtte, stille produkter eller rabat til rådighed for vores medlemmer, annoncere i vores blad osv. At Landsforeningen Autisme har samarbejdspartnere betyder ikke at foreningen anbefaler samarbejdspartneres produkter, metoder, behandlingsformer eller andre ydelser.
Landsforeningen Autismes hovedbestyrelse vedtog d. 6. marts 2022, at dette skal klargøres, når samarbejdspartnere nævnes, således at der ikke opstår tvivl om foreningens samarbejder.