Vil du holde oplæg på SIKON-konferencen 2022?

23. nov. 2021

- eller har du et godt forslag til en anden oplægsholder? Så vil vi gerne høre fra dig nu.

Den årlige SIKON-konference afholdes i Odeon, Odense mandag den 25. og tirsdag den 26. april 2022. Det overordnede tema bliver ”Autisme og seksualitet.”

Seksualitet er en naturlig og vigtig del af ethvert menneskes dannelse, relation til andre samt selvopfattelse. Vi vil sætte fokus på, at autistiske mennesker naturligvis også har en seksualitet. Og at den kan have sværere vilkår at udfolde sig under, fordi man er autist.

Med konferencen vil vi gerne tage et ellers ømtåleligt emne op og dele viden, indsatser, forståelse og indsigter. Gennem oplæg, foredrag og workshops vil vi præsentere den nyeste viden, de bedste resultater, ny litteratur samt nye pædagogiske og psykologiske værktøjer.

Vil du selv være oplægsholder?

Ved du noget om emnet? Har du erfaringer fra dit virke, du gerne vil dele med de andre deltagere? Er der særlige emner, du gerne vil have respons på? Har du resultater fra forskningsprojekter, du gerne vil dele med andre?

Vi er interesserede i at sammensætte et varieret og fagligt spændende program, hvor vi først og fremmest sammen kan belyse et område, som ellers er stærkt overset og derfor underprioriteret.

Har du en ide til en oplægsholder?

En, du selv har hørt på et møde? En, der har skrevet en artikel eller en bog. Eller en, du bare virkelig godt kunne tænke dig at høre?
Tænk gerne i udenlandske og danske oplægsholdere til SIKON. Der er mulighed for både fysisk deltagelse og online oplæg.

Indsend oplægsbeskrivelser

Hvis du har et forslag til et oplæg på SIKON 2022, skal du udfylde og indsende vores skema, som kan hentes og downloades i linket her:

Skema til indsendelse af oplægsbeskrivelse – SIKON 2022

Forslag til oplægsholdere/ oplæg sendes som almindelig mail med indsenders kontaktoplysninger.

Økonomi

Som oplægsholder får man refunderet sine transport- og opholdsudgifter. Der udbetales ikke honorar.

Send dine oplægsbeskrivelser og forslag til:

Maria Frostholm Wallbridge på mail: mariaf@autismeforening.dk

Frist for indsendelse af oplæg og forslag

Torsdag den 9. december 2021.
Har du spørgsmål, så ring til Maria Frostholm Wallbridge på tlf. 61 31 31 99

En faglig konferenceredaktion bestående af Landsforeningen Autismes Formand Kathe Johansen, HB-medlem Jane Jensen, HB-medlem Felix Munch, SIKON Projektleder Maria Frostholm Wallbridge og sekretariatschef Torben Dan Pedersen udvælger og sammensætter det endelige program.

Vi forventer at kunne sende svar på ansøgningerne til oplægsholderne senest midt i januar 2022.