Beskæftigelsesundersøgelse 2019

12. jun. 2019

Har du autisme? Eller har du et voksent barn med autisme? Så kan I hjælpe os med at besvare et spørgeskema, som giver os indblik i, hvordan det ser ud med beskæftigelse og anden forsørgelse for mennesker med autisme.

Landsforeningen Autisme arbejder sammen med Det Nationale Autismeinstitut for at få flere personer med autisme i arbejde. Der findes imidlertid ikke nogen nyere opgørelser over, hvor mange der allerede er i beskæftigelse, og hvor mange der er på kontanthjælp eller lignende.

Besvar undersøgelsen HER.

Det Nationale Autismeinstituts forsørgelsesundersøgelse fra 2016 tydeliggjorde, at kun omkring hver 10. voksen med autisme er i ordinær beskæftigelse. Med denne nye undersøgelse vil vi se på, hvordan det ser ud nu i forhold til beskæftigelse og mennesker med autisme.

Derfor har vi lavet dette spørgeskema, som vi meget gerne vil have flest muligt mennesker med autisme til at udfylde. Besvarelserne giver os et billede af, hvordan det står til på området, og det giver os tal, vi kan bruge overfor politikere, virksomheder og samarbejdspartnere. Hver besvarelse er dermed med til at styrke vores arbejde for at sikre de bedste vilkår for alle med autisme - om det er beskæftigelse eller andet.

Det tager max. 2 minutter at udfylde, og det er helt anonymt at deltage i undersøgelsen.