Unge med autisme og normal begavelse

Event dato:
31. okt. 2019 - 1. nov. 2019

Kursets formål er at støtte forældre til unge med autisme i at forstå, hvordan ungdomslivet kan håndteres.

Kurset fokuserer på kommunikationsformer, som udvikler den unges lyst til at være i dialog, og som samtidig muliggør et positivt samvær forældre og unge imellem.

Vi vil diskutere opdragelsens formål – ligheder og forskelle mellem ”almen opdragelse” og ”opdragelse i et autismeperspektiv”. Der vil være fokus på fordelene ved at anvende en anerkendende pædagogik.

Det er udfordrende som forældre til en ung med autisme på den ene side at have et ønske om at være en del af sit barns liv og samtidig være med til at sikre, at den unge udvikler selvstændighed. Denne udfordring kræver nye og anderledes tilgange og metoder.

Forældre og pårørende

Kursusleder/underviser

Marie Louise Stochholm,
cand.scient.soc.

2 dages kursus

1. dag kl. 9.30 - 18.00
2. dag kl. 8.30 - 15.30
31. oktober - 1. november 2019

Høje Taastrup

Deltagerantal

Max. 60 kursister, heraf ca. 20 børn/unge

Seneste afmeldingsfrist

Hhv. 20. februar eller 30. september 2019.

Kr. 3.850,- pr. deltager,
som dækker kursusmaterialer, forplejning og overnatning.

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk
eller tlf. 20 57 63 30

Tilmelding

Tilmeld dig ved at maile navn, adresse, mail, tlf. + evt. institution til kursus@autismeforening.dk
Hvis kommunen skal betale kurset tilføjes: EAN nr., kommune og person ref. og kontaktperson hos kommunen.