Konfliktforståelse

Event dato:
4. nov. 2019 - 5. nov. 2019

Vi har fokus på, hvordan vi som voksne forstår, håndterer og udvikler børn og unge, som ofte kommer ud i situationer, som de ikke kan magte, og derfor er i konflikt med omverdenen.

Kurset tager udgangspunkt i konfliktforståelse på baggrund af Low Arousal-tilgangen.
Der vil være fokus på forebyggelse, risikovurdering og håndtering af affektudbrud, så det ikke udvikler sig til konflikter.

Et gennemgående tema i hele kurset er inddragelse af den person, som har affektudbruddet. Vi vil arbejde med de to materialer ”Min Trivselsplan” og ”Min Tryghedsplan”. Dette materiale er udviklet af Sopra for Socialstyrelsen i et projekt om forebyggelse af magtanvendelser. Materialerne vil blive udleveret på kurset.

1. dag kl. 9.30 – 18.00
2. dag kl. 8.30 – 16.00

Kursusleder/underviser

Dorthe Hölck, cand.scient.soc.

2 dages kursus

4-5. november 2019 kl. 9.30 - 16.00

Høje Taastrup

Pris

Kr. 4.900,- pr. deltager, som dækker kursusmaterialer, overnatning og forplejning.

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk
eller tlf. 20 57 63 30

Tilmelding